شدیدترین حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی پس از آتش‌ زدن آن در ۱۹۶۹+عکس

  • توسط
  • شهریور ۲۳, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

نظامیان رژیم صهیونیستی برای دومین بار پیاپی به صورت گسترده طی دیروز (یکشنبه) و امروز یورش بردند و به نمازگزاران و معتکفان در مسجدالاقصی حمله کردند.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «السفیر»، نظامیان رژیم صهیونیستی از گاز اشک‌آور، گلوله پلاستیکی و بمب صوتی برای سرکوب جوانان فلسطینی استفاده کردند؛ در این اقدام دهها فلسطینی زخمی شدند، وسایل و برخی پنجره‌های مسجدالاقصی سوزانده و شکسته شد.

بنا بر گزارش مذکور، صبح امروز مجموعه‌ای از شهرک‌نشینان از طریق «باب المغاربه» (تنها در ویژه ورود غیر مسلمانان به مسجدالاقصی) به این مسجد شریف یورش بردند و پلیس اسرائیل تمام درهای دیگر را بست.

«رضوان عمرو» رئیس بخش نسخ خطی و میراث مسجدالاقصی اعلام کرد ۳۲ پنجره مسجدالاقصی و یکی از درهای آن به صورت کامل تخریب شده و فرش‌های آن در بخش‌های مختلفی سوخته است. آنچه امروز و دیروز در این مسجد رخ داد از سال ۱۹۶۹ تا کنون اتفاق نیفتاده بود.

«عمر الکسوانی» مدیر مسجدالاقصی به خبرگزاری «معا» فلسطین گفت: در سال ۱۹۶۷ مسجدالاقصی اشغال شد اما مقامات رژیم اشغالگر امروز به زور سلاح قصد دارد بر آن مسلط شود، رژیم اشغالگر به دنبال تخلیه کامل مسجدالاقصی از مسلمان است تا امنیت کامل شهرک‌نشینان برای ورود به مسجدالاقصی به مناسبت سال نو عبری را فراهم کند.

برخی رسانه های فلسطینی از یورش بیش از ۱۵۰ نظامی اسرائیلی به مسجدالاقصی خبر دادند.

فلسطین‌الیوم گزارش داد در این حمله صهیونیست‌ها ۵ نفر زخمی  از جمله یک سالمند و ۷ نمازگزار نیز بازداشت شدند.

حملات دیروز صهیونیستها به مسجدالاقصی حدود ۱۰۰ زخمی داشت و با واکنش‌های گسترده داخلی و خارجی روبه‌رو شد.

 

منبع : خبرگزاری فارس

قبلی «
بعدی »