عقب نشینی امارات از یمن

  • توسط
  • شهریور ۲۰, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش پایگاه خبری امارات ۷۱، به دلیل درخواست های مکرر مردم امارات در خصوص انصراف از تجاوز به یمن پس از جمعه سیاه و کشته شدن ۴۷ نظامی اماراتی، از این لحظه هیچ نظامی دیگری به یمن اعزام نمی شود.

این رسانه اماراتی افزود: دولت امارات پس از جمعه سیاه (۴ سپتامبر) و کشته شدن دهها نظامی خود در حمله نیروهای مقاومت مردمی یمن، تحت فشار شدید مردم مجبور به تجدید نظر در اعزام نظامیان خود به یمن شد.

به گفته این رسانه، درخواست های رو به افزایش مردم امارات، تصمیم گیرندگان را وادار به درک حقیقت عبرت گرفتن از جمعه سیاه کرد.

این پایگاه خبری افزود: کشته شدن ۴۸ اماراتی حادثه ای قابل چشم پوشی نیست و نمی شود خشم مردم امارات به ویژه خانواده قربانیان درباره این مسئله را نادیده گرفت. به همین دلیل تصمیم گیرندگان سیاسی کشور مطمئن شدند مداخله زمینی در قالب نظامی، عملیاتی راه مناسبی برای کمک به یمن نیست.

روری دوناجی خبرنگار پایگاه خبری میدل ایست آی به نقل از منابع اماراتی گفت: نظامیان اماراتی و۱۵۰۰ نظامی اعزام شده از دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به یمن، از مهارت جنگی و میدانی لازم برای جنگ یمن به ویژه عدن برخوردار نیستند.

دوناجی افزود: مسئولان نظامی ارتش امارات بدون مشورت این افراد را به یمن اعزام کردند که نتیجه کشته شدن شمار زیادی از آنها در عدن شد.

منابع دیپلماتیک غربی روز چهارشنبه گفتند که در حمله موشکی هفته گذشته نیروهای ارتش یمن به پایگاه و انبار مهمات نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان در استان مارب در مرکز یمن، ۳۰۰ تن از نظامیان ائتلاف کشته شده اند.

به اذعان منابع غربی در میان کشته شدگان حمله موشکی به پایگاه صافر، نظامیان عربستانی و اماراتی و مزدوران یمنی به چشم می خورند.

امارات و عربستان به طور رسمی شمار تلفات نظامیان خود را در این حمله، به ترتیب ۴۵ و ۱۰ نفر اعلام کرده اند.

همچنین پس از انفجار این پایگاه، شماری از نظامیان اماراتی مستقر در این پایگاه، فرار کردند که به اسارت عناصر القاعده در آمدند.

القاعده تاکنون برای آزادی این اسیران، درخواستی از کشور امارات نکرده است. هرچند که به گفته این منابع، بعید نیست که القاعده از امارات و کشورهای حاشیه خلیج فارس، مبالغی وجه نقد یا آزادی عناصر خود را که در این کشورها زندانی هستند، درخواست کند.

در حمله هفته گذشته ارتش یمن به پایگاه نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان در صافر، شمار زیادی از نیروهای ائتلاف کشته شدند و تعدادی از خودروهای زرهی و بالگردهای آپاچی آنها منهدم شد.

قبلی «
بعدی »