آمانو در نقش یک آهنگر ناشی؛یکی‌به نعل، یکی‌به میخ

  • توسط
  • خرداد ۱۹, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش مشرق، یوکیا آمانو در جلسه حکام آژانس در وین گفت: در رابطه با اجرایی شدن پادمانها در ایران ،‌آژانس به راستی آزمایی ،‌ نبود انحراف در مواد اتمی اعلامی از طرف ایران بر اساس موافقتنامه پادمانها ادامه می دهد.

وی افزود: به هر حال آژانس در موضعی قرار ندارد که بتواند تضمین های معتبری درباره نبود مواد اتمی اعلام نشده و فعالیت های مرتبط با آن و نتیجه گیری درباره این موضوع که تمامی مواد اتمی در ایران در فعالیت های صلح آمیز در این کشور به کار می روند، ارائه کند.

آمانو با بیان اینکه ایران و گروه پنج به علاوه یک در ماه آوریل در لوزان قدم هایی به جلو برای اعلام ساز و کارهای کلیدی درباره طرح اقدام مشترک برداشتند، افزود: اگر درخواست لازم ارائه شود،آژانس آماده است که کار نظارت و راستی آزمایی اقدامات مرتبط با بخش اتمی این طرح را که به تایید شورای حکام رسیده است برعهده بگیرد.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه افزود:من مطمئنم که اگر ایران تدابیر اندیشیده شده در بیانیه لوزان را اجرایی کند ، آنگاه شفاف سازی درباره ابعاد احتمالی نظامی در یک چارچوب زمانی معقولانه ممکن خواهد بود.

آمانو با اشاره به اینکه آژانس همچنان آماده است حل و فصل تمامی مسائل مهم را براساس چارچوب همکاری سرعت ببخشد، گفت: این موضوع را می توان از طریق افزایش همکاری از طرف ایران و ارائه به موقع دسترسی به تمامی اطلاعات مرتبط ،مستندات ،سایت ها،مواد و اشخاص در ایران تشخیص داد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

قبلی «
بعدی »