تیم ملی والیبال ایران به لهستان باخت اما امتیاز گرفت

  • توسط
  • خرداد ۱۷, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار خود از لیگ جهانی ۲۰۱۵ برای دومین بار مقابل لهستان با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد اما به نخستین امتیازش در این رقابت ها دست یافت.
تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۲۲:۵۰ روز شنبه ۱۶ خرداد برای دومین بار به مصاف لهستان رفت. لهستانی ها روز گذشته بازی نخست را با نتیجه ۳ بر یک به سود خود تمام کرده بودند. آن ها انگیزه زیادی داشتند تا چهارمین برد متوالی خود را در لیگ جهانی امسال کسب کنند. در مقابل شاگردان اسلوبودان کواچ به دنبال نخستین امتیازهای خود بودند.
تیم ملی والیبال ایران با ترکیب سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، عادل غلامی و فرهاد ظریف بازی و پیراهن سفید رنگ بازی را آغاز کرد.
نواکوفسکی، کورک، فابیان، کوبیاک، میکا و زاتورسکی با پیراهن های سرخ برای لهستان به میدان رفتند.
ست نخست: ۲۵- ۲۲ ایران
ملی پوشان ایران ایران با ارائه یک نمایش منطقی از همان ابتدا حریف را غافلگیر کردند. محمد موسوی با وجود مخالفت پزشک تیم با تزریق مسکن در این دیدار به میدان رفته بود. او مثل همیشه با غیرت کار می کرد. امتیاز سرویس مستقیم موسوی خیلی زود برتری روحی بازیکنان ایران را به همراه داشت. تمرکز روی کارهای ترکیبی و پاس های بریده معروف برای میلاد عبادی پور راهکار موثری بود و ایران را پیش انداخت. در مقابل به نظر می رسید که کورک ستاره لهستانی ها شب پر اشتباهی را پیش رو دارد. با این حال نقش آفرینی او و میکا همچنان نقطه قوت تیم لهستان بود. بازیکنان ایران با نمایشی تحسین برانگیز موفق شدند ست نخست بازی را با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به سود خود تمام کنند.
ست دوم: ۲۵-۲۲ لهستان
لهستانی که نمی خواستند در خانه به ایران امتیاز بدهند در ست دوم کار را طوفانی آغاز کردند. در مقابل توپ گیری های خوب بازیکنان ایران تا وقت استراحت فنی نخست اجازه نداد فاصله امتیازها زیاد شود. دفاع روی تور خوب از کوبیاک و ورونا به تدریج روند بازی در میانه ست دوم را به سود لهستان پیش برد. عادل غلامی با تک دفاع های موثر خود یکی از ستاره های بی چون و چرای ایران بود. عبادی پور همچنان به عنوان مهاجم اول تیم ایران شناخته می شد. اما با آنالیز خوب حریف، دست سعید معروف خوانده شده بود و اسپک های تیم ایران راحت دفاع می شد. در حالی که لهستان با فاصله ۵ امتیازی ست دوم را به سود خود به پایان می برد، بازیکنان با غیرت ایرانی روی سرویس های موثر حسن صنوبر به بازی برگشتند. بازی ۲۴ بر۲۲ بود که آنتیگا سرمربی لهستان تقاضای بازبینی تصاویر ویدیویی را داد. در نهایت داو امتیاز ۲۵ را به لهستان داد.
ست سوم: ۲۵- ۱۶ لهستان
تیم ملی والیبال ایران هیچ تاکتیک مشخصی در ارسال سرویس نداشت. در مقابل دریافت کننده های لهستان با جایگیری های خوب خود به راحتی پاسور را صاحب توپ می کردند و در حمله بسیار متنوع بودند. لهستانی ها که ست سوم بازی را طوفانی آغاز کرده بودند خیلی زود جلو افتادند. تعویض های کواچ برای ایران کارساز نبود. حریف پاس های سعید معروف را می شناخت و مهاجم های مستقیم ایران را دفاع می کرد. نمایش خیره کننده بینیک و میکا در مقابل بازی ضعیف تیم ایران موجب شد تا ست سوم بازی با امتیاز ۲۵ بر ۱۶ به سود لهستان تمام شود.
ست چهارم : ۲۵- ۲۲ ایران
جو سرسام آور سالن مسابقه تمامی نداشت. هواداران پرشور لهستان لحظه ای دست از تشویق تیم ملی کشورشان بر نمی داشتند. حسن صنوبر در این ست به میدان رفته بود تا در کنار موسوی مصدوم وضعیت دفاع ایران را در میانه تور بهبود بخشد. مهدوی هم جایگزین معروف شد تا لااقل تغییری در برنامه حملات ایران ایجاد شود. با این حال لهستان همچنان تیم برتر این میدان بود که با چهار امتیاز برتری به پیروزی نزدیک می شد. سرویس های خوب صنوبر و دفاع های عالی از موسوی ایران را در امتیاز ۹ به بازی برگرداند و اختلاف امتیازها را جبران کرد. موسوی پس از دفاع کوبیاک قدری شیطنت کرد و وارد جنگ روانی با این بازیکن شد. همین موضوع موجب شد تا داور به هر دو بازیکن کارت قرمز نشان دهد. حضور مهدوی آنالیز حریف را بهم زده بود. بازی خوب او موجب شد تا تیم ایران ۱۸ بر ۱۵ پیش بیفتد. این برتری تا امتیازهای پایانی این ست ادامه داشت. در حالی که تیم ایران ۲۳ بر ۲۰ پیش بود، دفاع خوب لهستانی ها یک امتیاز دیگر برای آن ها به همراه داشت. کواچ وقت استراحت گرفت. ایران در آستانه کسب نخستین امتیازش در لیگ جهانی بود. این اتفاق با آبشار طلایی شهرام محمودی محقق شد.
ست پنجم: ۱۵- ////
تیم والیبال لهستان در ست پنجم چیزی برای از دست دادن نداشت. آن ها خیلی زود ۳ امتیاز پیش افتادند اما بازی پر اشتباه میکا موجب شد تا اختلاف امتیازها جبران شود. علیزاده که به جای ظریف به میدان رفته بود تلاش زیادی برای توپ گیری داشت. کورک با بهره گیری از دست دفاع روی تور به راحتی امتیاز می گرفت. ایران در ست پنجم ۸ بر ۲ جلو افتاده بود. میلاد عبادی پور که حملات موثری داشت ، در این شرایط نمی توانست خوب سرویس بزند. در این ست دیگر کادر فنی لهستان پاسور دوم تیم ایران را آنالیز کرده بودند. تمام پاس های بلند مهدوی بر خلاف ست قبل با دفاع روی تور حریف رو برو می شد. تیم ملی والیبال ایران که نسبت به سه بازی نخست خود نمایش به مراتب بهتری داشت به کسب یک امتیاز از این بازی اکتفا کرد. ست پنجم مسابقه هم با امتیاز ۱۵ بر ۶ به سود لهستان تمام شد.
در نهایت تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش مقابل لهستان با نتیجه ۳ بر ۲ و امتیازهای ( ۲۲-۲۵، ۲۵-۲۲، ۲۵-۱۶ و ۲۲-۲۵ و ۱۵- ۶ ) شکست خورد . این چهارمین باخت متوالی تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی ۲۰۱۵ بود. تیم ملی والیبال ایران با کسب یک امتیاز از چهار بازی نخست خود باید در ادامه این رقابت ها به مصاف روسیه برود. ملی پوشان ایران از ساعت ۱۹:۴۰ روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد باید در کازان با روسیه دیدار کنند.

قبلی «
بعدی »