استاندار بوشهر: افزایش قیمت گازوییل مشکلاتی برای دریانوردان استان ایجاد کرده است

  • توسط
  • خرداد ۱۷, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه روز دوشنبه هفته جاری این استان میزبان معاون اول رییس جمهوری است گفت: برای رفع مشکلات دریانوردان بوشهری مکانیزمی اتخاذ شود تا قیمت سوخت شناورهای تجاری مشابه ترانزیت بین المللی محاسبه شود.
به گزارش «تیتر اول بنه گز»؛ مصطفی سالاری عصرروزشنبه درنشست بررسی مشکلات لنجداران استان بوشهر افزود: افزایش قیمت گازوییل در راستای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها مشکلاتی برای دریانوردان این استان ایجاد کرده است که این موضوع در نشست با دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و وزیر نفت در سفر مسوولان یادشده به این استان بررسی خواهد شد.
وی با اشاره به آغاز عملیات طرح فراگیر پالایشی سیراف با حضور معاون اول رییس جمهو ری در شهرستان کنگان استان بوشهر در هفته جاری یادآورشد: قاچاق سوخت در دریا وضعیت فضاحت باری است که توسط برخی افراد سودجو انجام می شود و باید برای آن تدبیر شود.
استاندار بوشهر اضافه کرد:شناورهای تجاری کار ترانزیت حمل و نقل را مشابه خودروهای سنگین انجام می دهند برهمین اساس باید دیدگاه کارشناسی در رابطه با مشکلات فراروی دریانوردان بوشهری برای تصمیم گیری و اصلاح قیمت ها ارایه شود.
سالاری افزود: یکی از مشکلات دریانوردان بوشهری برخورداری از شناورهای سنتی با تناژ پایین است که هزینه حمل و نقل و مصرف سوخت را بالا برده است.
استاندار بوشهر ادامه داد: در کوتاه مدت باید پیشنهاد اعمال نرخ سوخت شناورهای تجاری مشابه کامیون و تریلرهای ترانزیت بین المللی به مسوولان داده شود و در کنار آن برای نوسازی شناورها نیز اقدام شود.
وی گفت: سازمان بهینه سازی مصرف سوخت نیز با پرداخت و حمایت های بلاعوض می تواند در نوسازی و از رده خارج کردن شناورهای سنتی با تناژ پایین کمک کند.
استاندار بوشهر افزود: هم اینک فقدان محاسبه کارمزد، عدم لحاظ میزان تبخیر و کرایه حمل بنزین در جایگاه های عرضه سوخت شرکت تعاونی های صیادی توسط شرکت ملی پخش فراورده های نفتی نیز مورد نقد جامعه هدف قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه نرخ سوخت در شرکت های تعاونی با جایگاه های عرضه در سطح شهرها و جاده ها گران تر است گفت: باتوجه به اینکه شرکت های تعاونی نقش واسطه گری برای عرضه سوخت به صیادان را برعهده دارند و نوع کارکرد شناورها نیز حمل و نقل است باید با تجدید نظر در دستورالعمل ابلاغی از حمایت هایی که جایگاه های عرضه سوخت در شهرها برخوردارند بهره مند شوند.
استاندار بوشهر اضافه کرد: معیشت شمار زیادی از جمعیت استان بوشهر از طریق دریانوردی است که حل مشکلات فراروی آنها در قالب مکانیزم های قانونی پیگیری خواهد شد.
مدیرکل امور اقتصادی استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: هم اینک ۲۹ هزار نفر از جمعیت این استان با چهار هزارو ۸۵۰ شناور تجاری و صیادی به طور مستقیم از طریق دریا امرار و معاش می کنند.
علی درویشی افزود: دولت مکلف به افزایش قیمت سوخت براساس قانون هدفمندی یارانه ها ست که اجرای آن تاثیر زیادی روی معیشت دریانوردان ایجاد کرده است اما عدم اجرای این قانون توسط دولت نیز تخلف محسوب می شود .
وی یادآورشد: افزایش سه برابری قیمت سوخت شناورهای تجاری مشکلاتی برای دریانوردان استان بوشهر در پی داشته است که باید برای برون رفت از وضعیت موجود تدبیر شود.
منبع : ایرنا

قبلی «
بعدی »