تعیین سهمیه تمتع دست عربستان نیست

  • توسط
  • خرداد ۱۳, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

سعید اوحدی ریسس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار رفاهی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نحوه تعیین سهمیه تمتع اظهار کرد: سهمیه حج تمتع در اختیار عربستان نیست و بدلیل واجب بودن حج تمتع سهمیه پذیرش توسط عربستان تعیین نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس سهمیه حج تمتع توسط سازمان همکاری اسلامی تعیین و به هر کشور ابلاغ می‌شود که با توجه به توسعه فضای مسجد الحرام از دو سال پیش با مصوبه این سازمان سهمیه تمتع برای همه کشورها ۲۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: در موسم تمتع سال ۹۴ که نخستین پرواز زائران ایرانی اول شهریور آغاز می‌شود در مجموع ۶۴ هزار زائر شامل ۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر از هم‌وطنان و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از عوامل اجرایی، مدیران و مسئولان مرکز پزشکی حج و زیارت به سرزمین وحی مشرف می‌شود.

وی با بیان اینکه زائران ایرانی سفیران معنوی جمهوری اسلامی ایران در موسم تمتع هستند گفت: امسال نیز مانند سالهای گذشته سازمان حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری برنامه‌های جامعی را برای زائران در نظر گرفته‌اند.

اوحدی تصریح کرد: در حال حاضر کارهای اجرایی کاملا بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام شده و بر همین اساس معاینات پزشکی زائرین از اول خرداد در همه استان‌ها شروع شده است، همچنین نخستین همایش مرکز پزشکی حج هفته گذشته در تهران برگزار شد.

قبلی «
بعدی »