کی روش : بازیکن علاوه بر کیفیت باید شخصیت داشته باشد ؛ برای یافتن بازیکن به ماه و مریخ هم می روم

  • توسط
  • خرداد ۲, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

کارلوس کی‌روش بعد از تمرین امروز تیم ملی ایران در نشست خبری، گفت: “بسیار خرسندم که بعد از اردوی مینی کمپ خدمت شما هستم و هر سوال و شک و شبهه‌ای که وجود دارد را بیان کنید تا پاسخ بدهم.”

وی در خصوص اینکه در این اردو از بازیکنان جوان استفاده کرده و آیا این نفرات به تیم ملی دعوت خواهند شد یا خیر، اظهار داشت: “راجع به آینده نمی‌توانم صحبت کنم چون ما اطلاع دقیقی از آن نداریم اما تیم ملی را به خانه‌ای تشبیه می‌کنم که نه در دارد و نه پنجره. یعنی همگی بازیکنان آزاد هستند که به تیم ملی بیایند.”

سرمربی تیم ملی یادآور شد: “من معتقدم که بازیکن باید دو فاکتور اصلی داشته باشد تا بتواند در تیم ملی حاضر شود. اول اینکه از لحاظ کیفیت فنی و همچنین شخصیتی مسائل لازمه را داشته باشد و مطلب مهم دیگر اینکه بازیکن هر روز چه درون زمین و چه بیرون زمین بتواند عملکرد خوبی داشته باشد و تمرینات را به خوبی در خانه خود یعنی تیم ملی انجام دهد.”

کی‌روش تأکید کرد: “ما برنامه‌ای را پشت سر گذاشته‌ایم و اینکه ما از بازیکنان جوان دعوت کرده‌ایم نشان می‌دهد که عملکرد تک تک بازیکنان را از نزدیک مشاهده کرده‌ایم. وظیفه و کار اصلی ما این است که به این بازیکنان درون زمین فرصت مناسب بدهیم تا بتوانند خود را نشان بدهند و اردوهایی که برگزار هم می‌کنیم به دنبال این مسئله هستیم تا بازیکنان بتوانند خود را ثابت کنند.”

وی تأکید کرد: “در اردوی نهایی هم تصمیماتی اتخاذ می‌کنیم و قطعا می‌توانیم ۲۵-۲۴ بازیکن را انتخاب کنیم اما برنامه بسیار شفاف ما این است که برای این فصل از لیگ برتر این گروه از بازیکنان برتر که وجود داشته‌اند را می‌توانیم در فرصت‌های مختلف در اختیار بگیریم و با آنها کار کنیم.”

کی‌روش تصریح کرد: “امیدوار هستم طبق قولی که فدراسیون به من داده حمایت های مالی انجام شود و آنچه که از اردوهای تیم ملی و همچنین بازی‌های دوستانه داریم برآورده شود. مطمئن هستم اگر فرصت داشته باشم و با این بازیکنان بتوانم کار کنم آینده درخشانی برای جام جهانی ۲۰۱۸ خواهیم داشت. متأسفانه در این اردو یکسری از بازیکنان نفت، پرسپولیس و ذوب آهن را نتوانستیم در اختیار داشته باشیم.”

کی‌روش در پاسخ به سوالی در مورد اینکه نظرش در مورد انتقال تمرینات از کمپ تیم‌های ملی به ورزشگاه دستگردی چیست و اینکه آیا از امکانات این ورزشگاه رضایت دارد یا خیر، گفت: “وقتی شما بیشترین بازیکنان ایران را دور هم جمع می‌کنید و آنها به تیم ملی می آیند باید بهترین شرایط را هم داشته باشیم و این شرایط هم برای بازیکنان و هم برای عزیزان رسانه باید مناسب باشد. ضمن اینکه برای تیم ملی باید بهترین کادر و برای کسانی که دعوت شده‌اند باید بهترین شرایط موجود باشد.”

به گزارش فارس؛ وی افزود: “از صمیم قلب مراتب تشکر خود را از مسئولان ورزشگاه دستگردی و عزیزان نیروی انتظامی که این هماهنگی را کردند تا تیم ملی اینجا تمرین داشته باشد را اعلام می‌کنم و آرزو می‌کنم که این رابطه خوب با مسئولان همیشه پایدار باشد. جالب است که ۴ سال پیش در بدو ورود به ایران نظرم این بود که امکانات دستگردی برای تیم ملی مناسب است تا زمانی که فدراسیون بتواند آکادمی را به صورت کامل برای تیم ملی بازسازی کند.”

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مربیان تیم‌های لیگ برتری و سایر مربیان در تمرینات تیم ملی حاضر نمی‌‌شوند، گفت: “بیش از ۴ سال است در ایران هستم و درهای تیم ملی نیز همیشه در این ۴ سال بر روی بازیکنان سابق، مربیان فعلی، پیشکسوتان فوتبال و همه مسئولان و دست‌اندرکاران باز بوده است. خیلی شفاف می‌گویم تا به حال حتی یک بار هم نشده کسی بخواهد بر سر تمرین بیاید و ما این اجازه را به او نداده باشیم.درها همیشه باز بوده و این مربیان هستند که باید خودشان فرصت مناسب را تشخیص داده و در مورد حضور در تمرینات تیم ملی تصمیم‌گیری کنند. هر موقع که آنها صلاح دانستند بر سر تمرین بیایند اما وقتی در این خصوص تصمیمی نگرفته‌اند دیگر نمی‌توان در این خصوص نظر داد.”

کی‌روش گفت: “اگر شخصی خلاف این مطلب را مطرح کند صحبت‌هایش بی پایه و اساس و کذب است. البته ۹۰ درصد تمرینات تیم ملی صبح‌ها و گاها بعدازظهر برگزار می شود و افرادی که می‌‌گویند درهای تیم ملی بسته است شاید شب‌ها به تمرین می آیند اما شب‌ها موقع خواب است و ما هم باید به خاطر مسائل امنیتی موقع شب تمرینات را تعطیل می‌کنیم. آنها هم ممکن است روزها خواب باشند و به همین دلیل فرصت نکنند تا به تمرین بیایند.”

کی‌روش در مورد اینکه آیا قصد دارد بازیکنان دورگه جدیدی را به تیم ملی دعوت کند یا خیر، گفت: “برای من موضوعی که شفاف است این است که هر مسابقه‌ای در کره ماه یا مریخ هم که برگزار شود، من به آنجا می روم تا بازی‌های بازیکنان را ببینم. برایم اینکه یک بازیکن در کدام باشگاه فعالیت می‌کند یا رنگ پوستش چیست و یا رنگ چشمش آبی یا قهوه‌ای است اهمیت ندارد بلکه تنها من استعداد و توانایی بازیکن را ارزیابی می‌کنم و هر جایی که نیاز باشد حاضر خواهم شد تا عملکرد بازیکن را ببینم و او را به تیم ملی دعوت کنم.”

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: “به عنوان سرمربی وظیفه دارم بازیکنان را رصد کنم و بدون در نظر گرفتن باشگاهش عملکرد آنها را بسنجم. اینکه بازیکنی در استقلال خوزستان، سایپا، صبا یا استقلال بازی می‌کند تفاوتی ندارد بلکه عملکردش باعث انتخابش می‌شود. برای من فرقی ندارد که بازیکنی در پرتغال یا ملوان بازی می‌کند.”

وی در مورد اینکه کی‌روش اعلام می‌کند درهای تیم ملی به روی همه بازیکنان باز است اما بازیکنانی چون نوری و خلعتبری همچنان در لیست تیم ملی حضور ندارند، گفت:‌ “همینطور که اعلام می‌کنم درهای تیم ملی به روی همه باز است این نکته را هم باید در نظر بگیریم که کیفیت بالای بازیکنان و همچنین شخصیت قوی و محکم آنها باعث می شود که شخصی را به تیم ملی دعوت کنم. نباید فراموش کنیم که رقابت‌های مقدماتی جام جهانی سه هفته آینده در دیدار مقابل ترکمنستان برای ما آغاز می شود اما در واقع محک اصلی ما مسابقات در سال ۲۰۱۸ است. به همین منظور باید بازیکنانی دعوت شوند که در سه سال آینده بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.”

وی تصریح کرد: “باید بازیکنی به تیم ملی دعوت شود که در جام جهانی هم در سطح بالایی باشد. ما علاوه بر برد در هر مسابقه باید نگاه‌مان به آینده هم باشد. قدم به قدم باید پیش برویم و متناسب با شرایط بهترین بازیکنان را انتخاب کنیم.”

قبلی «
بعدی »